Reklamprodukter delas ofta ut på olika typer av evenemang, till exempel när ett förtag ska lansera en ny produkt eller tjänst. Ju mer som finns i goodiebagen desto lyxigare känns den, och att fylla på med reklamprodukter är alltid en bra idé. Ska du fylla goodiebags för första gången kommer här några förslag på reklamprodukter som passar utmärkt för ändamålet.
Gåvokort
När det rör sig om företagspresenter av bättre sort, finns bra gåvokort i en uppsjö varianter. Detta är presentkort där mottagaren kan välja ur ett sortiment varor. Ofta handlar det om hantverk, köksredskap eller hälsoprodukter. Detta är någonting som ofta uppskattas och som kan vara återkommande under åren.
Reklamgodis
Godis är utmärkta reklamprodukter som nästan är ett måste i en goodiebag. Självklart ska man se till att beställa karameller med papper, som man kan få sin företagslogga tryckt på. Reklamgodis finns att beställa på nätet och man laddar upp loggan eller texter direkt vid beställningen. Och tänk på att inte snåla – det får gärna vara en näve godis i påsarna och inte bara en eller två. Variera gärna godiset också, så som:
- Chokladgodis
- Kolor
- Hårda karameller
Brochyrer
Broschyrer som presenterar företaget och dess produkter eller tjänster är också ett billigt och enkelt sätt att dela ut reklamprodukter. Det är förvisso inget som kommer att användas vid senare tillfällen, så som en penna, men det blir ändå en trevlig gest. Dessutom blir det enkelt för gästerna på eventet att bilda sig en uppfattning och lära känna företaget som håller i det.
Reklampennor
Reklampennan är en sådan produkt som fungerar i alla lägen. Det blir en bra utfyllnad i en goodiebag och dessutom kan den komma till användning för den som behöver skriva ned något under dagen eller kvällen. Att använda pennor som reklamprodukter är dessutom billigt och som sagt – bra att fylla ut med om påsarna känns lite fattiga!
Reklamprodukter som speglar företaget
Eftersom goodiebags delas ut på olika företagsevenemang där syftet ofta är att marknadsföra en ny produkt eller liknande, så är det självklart också ett givet inslag i påsarna. Man behöver inte ge bort saker i överflöd eller produkter som är väldigt dyra – men däremot ett litet smakprov. Låt säga att företaget ska lansera en ny handkräm, ja då behöver man inte lägga ner en fullstor förpackning, men åtminstone en miniatyr.
Förutom det som finns i påsarna är det också värt att lägga lite krut på att hitta just påsar. Välj papp istället för plast – det är bättre för miljön och känns dessutom lyxigare. Lite silkespapper i botten innan man fyller på med sina reklamprodukter blir kronan på verket.